NİOSORDABURDASURDA

3 bin Rodoplu Türk - Rodos3

26.08.2017 00:23:32
post9

Rodos Adası’nda 3 bin Rodoslu Türk var. Hemen şehrin merkezinde Nisos Restaurant’ın sahiplerinden Fatoş Çanga’da Rodos’lu Türklerden.   Eskiyi ve yeniyi konuşuyoruz.  Çanga, “Ailemiz Osmanlı zamanında buraya gelmiş. Rodos’ta doğup büyüdük. Türkçeyi ailemiz öğretti. Annemlerin zamanında Türk okulu vardı ama artık kalmadı. Bizler de çocuklarımıza öğrettik. İki ülkenin her konuda dost olmasını istiyoruz. Turizmde işbirlikleri yapalım. Türk turistler geldikçe çok mutlu oluyoruz. Otel ve restoranımız var. Kendi evlerindeler hissedeceklerdir. Herkesi Adayı görmeye bekliyoruz” diyor.

Yüz yıldır mutlu sofralar

Lezzetin tavan yaptığı yer

Lindos’a gitmişken tam meydanda ‘Mavrikos’ Restaurant’a uğramadan ayrılmayın. Tüm adada olduğu gibi deniz ürünlerini bir başka yapıyorlar. Mavrikos’ta Mürekkep Balıklı Risotto favorim. Sahipleri Michalis ve Rodos’un en ünlü şeflerinden olan Dimitris Mavrikos. Büyük dedeleri önce Marsilya’ya, 1912 yılında ise Rodos’a geri gelerek  Mavrikos Restoran’ı işletmeye açmış. Türk misafirlerinin çok fazla olduklarını söyleyen Dimitris Mavrikos, “Yemeklerimiz çok benziyor, Türk misafirlerimiz  bizim yemeklerimizi çok seviyorlar. Biz de herkesi yemeğe davet ediyoruz” derken içeriye giren Türk kafilesi bunun kanıtı oluyor.

Rodos Turizm Tanıtma Vakfı Sorumlusu Eirini Chatzinikolaou ise Marmaris’e sık sık gelenlerden. “O kadar yakınız ki aramızda sadece bir saat var. Ben Marmaris’e gelmekten çok büyük keyif alıyorum. Alışveriş yapıyorum. Aynı şekilde Türklerde Rodos'u  kendi adaları gibi görüyorlar ve burada rahat ediyorlar. İki ülkenin turizm dayanışmasından oldukça memnunuz. Ve misafirlerimizi rahat ettirmek için onları Ada’ya davet ediyoruz” diyor.

LİNDOS_Rodos’a bir buçuk saat uzaklıktaki Lindos'a giderken “Ne kadar güzel olabilir ki, bu kadar yol geldik”.diye içimden geçirdim ama öyle değilmiş işte. Daracık sokaklar. Her santimetrekaresinde cafeleri. Ama nasıl güzel, hepsinin havası ayrı. Unesco Dünya Miras Listesi’nde yer alan bu köy tam bir efsane. Denizin 116 metre üstünde bir kayanın tepesinde yükselen, Antik Lindos Akropolü. Mitolojiye göre Danaides’in Mısır’dan gelen 50 kızı kurmuş ve Tanrıça Athena tapınağı ile süslemişler.

ÜNLÜ EŞEKLER

Mitolojisi böyle ama ben kaç basamak çıktım hatırlamıyorum. Deydi mi? Tam isabet. Eşsiz manzara tüm yorgunluklara değer. Aslında köyde taksiler sizi tepeye kadar çıkartıyor. Taksi derken Lindos’un eşekleri. Öyle meşhurlar ki, turistlerin gözbebeği. Lindos’un da simgesi. Tüm magnetler, hediyelik eşyalar eşekler üzerine.

Rodos’ta yapılması gerekenler

Adada rahatlıkla bir hafta geçirebilirsiniz,

Fiyatlar oldukça ekonomik,

Çok lükse kaçmazsanız günde 60 Euro'ya paşalar gibi takılabilirsiniz(otel dahil),

Biz Rodos Palace’ta konakladık. Kesinlikle tavsiye edilir.

Old Town'daki küçük pansiyonlar da,

10 dakilalık mesafede beş yıldızlı oteller de gayet başarılı.

Merkezde Ellibeach, merkezdışı Kalithea, Anthonyquinn, Tsimbaki, Agiaagathi koylarında denize girebilirsiniz.

Popüler yerler arasında Lindos'a da bir gün ayırılması gerekiyor.

Kesinlikle rehberli deniz turu yapın. 30 dakikası 25 euro, en keyif aldığım etkinlikler arasındaydı.

Kale içinde ‘Auvergne Overni’ Restoran’ta vakit  geçirin. En büyük bahçeli kafe kendisi, içiniz açılıyor.

Avrupa’nın ilk cafe shoplarından ‘Mevlana Cafe’de frappe için. Çok özlediyseniz tavşan kanı çay ve Türk kahvesi de aynı evinizdeki gibi.